Stránky

7. mája 2018

Marhuľkovo - kakaový koláč s tvarohom a bielkovou penou


Nestáva sa mi často, ak vôbec, že by som si upiekla koláč len tak pre seba. No kombináciu marhulí a čokolády zbožňujem a preto pri pohľade na fotku tohto koláča v najnovšom časopise Apetit, sa mi začali slinky zbiehať. A bolo rozhodnuté😃 

Recept som si samozrejme prerobila na bezlepkovú verziu a nebola by som to ja, keby som si ho trošku aj neupravila. Namiesto piškóty, ktorá išla na vrch múčnika, som použila bielkovú penu z bielkov, ktoré mi ostali z posledného pečenia. Tvaroh som namiešala s cheesecreamom (nie že by som  chcela, no nemala som dosť tvarohu a po ruke som mala len tento syr - no kombinácia je to famózna😍 ) a doplnila šťavou z limetky.

Tento koláč chutí presne tak, ako vyzerá - FENOMENÁLNE 😍
Je šťavnatý, svieži, kakaukový, letný, rýchly a málo sladký - všetky chute sa dokonalo vyvažujú. Ovocie si samozrejme môžete zameniť podľa toho, ktoré vám akurát dozrieva v záhrade alebo ktorého zásoby máte ešte v mrazničke či špajzi. Za seba musím povedať, že sa teším aj na malinovú verziu tohto koláča 😊
A keď budem citovať popisok v časopise, tak vám poviem, že na plechu vyzerá tento huncút naozaj nevinne, no len čo ho rozrežete a poukladáte na tanier, neodoláte 😍

Na 1 plech (35 x 40 cm) budeme potrebovať:

Čas prípravy: 20 min            Čas pečenia: 40 + 15 min       Teplota pečenia: 180°C

Kakaové trené cesto:
125 g masla izbovej teploty
75 g trstinového cukru
3 vajíčka izbovej teploty (veľkosť L)
100 g kefíru alebo 80 ml mlieka (živočíšneho alebo rastlinného)  
150 g bezlepkovej múky Promix PK špeciál
50 g kvalitného holandského kakaa 
6 g bezlepkového kypriaceho prášku
štipka soli

Tvarohová plnka:
500 g jemného nízkotučného tvarohu
250 g syrového krému (cheesecream)
50 ml mlieka
4 žĺtky
1 ČL vanilkového extraktu
šťava z 1 limetky
50 g trstinového cukru
720 g scedeného marhuľového kompótu (použila som 2 veľké sklá) alebo mrazeného či čerstvého ovocia
10 g mletej škorice

Bielková pena
4 bielky 
150 g trstinového cukru
30 g kukuričného škrobu


1. Rúru zapneme a rozohrejeme. Maslo s cukrom vyšľaháme do svetlej peny. Po jednom pridáme vajíčka a dobre vymiešame. 
2. Múku s kakaom, kypriacim práškom a soľou premiešame. Vmiešame do maslovo - vajíčkovej zmesi a dobre premiešame. Za stáleho miešania pridáme kefír a malo by nám vzniknúť ľahko rozotierateľné cesto. 
3. Cesto vylejeme do hlbokého plechu vystlaného papierom na pečenie a rovnomerne rozotrieme. 
4. Na tvarohovú plnku zmiešame tvaroh, cheesecream, žĺtky, mlieko, vanilku, cukor a limetkovú šťavu na hladkú zmes. Vylejeme na kakaové cesto a rovnomerne rozotrieme. 
5. Na vrch tvarohovej plnky poukladáme odkvapkané marhule a celý povrch zasypeme mletou škoricou. Takto nachystaný koláč vložíme do rozhorúčenej rúry a pečieme 40 - 45 min. 
6. Po 35 - 40 minútach pečenia začneme šľahať bielky s cukrom do tuhej, no krémovej peny. Do hotovej peny pridáme kukuričný škrob, dobre premiešame a rozotrieme na horúci koláč. Vložíme späť do rúry a dopečieme do zlatista. 
7. Hotový koláč necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Takto schladnutý vložíme do chladničky a necháme úplne stuhnúť. Nakrájame a môžeme podávať. 


Viac tipov a aktualít z bezlepkového sveta nájdete na našej  FB stránke a pikošky zo zákulisia si môžete zas popozerať na našom Instagrame😊
Kopu fantastických receptov ako tento nájdete aj v pripravovanej knižke o bezlepkovom pečení Bohémsky a hravo, bezlepkovo a zdravo, ktorá vyjde už čoskoro 😊  
Takže pozorne sledujte naše stránky 😍

S láskou

Vaša Peťa
❤️


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára