Stránky

3. marca 2017

Pšenové soufflé s kokosom a malinami alebo pečieme hravo, sladko a zdravo



Mám jeden taký zvyk. Niečo si kúpim v obchode, aby som sa potom donútila vymyslieť spôsob, ako si tú danú potravinu pripraviť tak, aby mi chutila. Poznáte to? Máte aj vy takú podobnú úchylku? 

Presne takto to bolo aj so pšenom. Viem, aké je zdravé, viem, že kaša z neho je celkom fajn, no už som sa jej dávno prejedla. A tak som rozmýšľala. A dumala. A stále som okolo nej v špajzi chodila ako okolo horúcej kaše. 



A jedného dňa som si jednoducho uvarila porciu, že z toho spravím ďalšie slané placky. To ako som nakoniec skončila pri nákype, vám písať nebudem, lebo jednoducho neviem. Moja myseľ len zaregistrovala, že chcem sladké a potom som sa zrazu spamätala, ako som už šľahala bielky s cukrom do nákypu. 

Nuž, ono je už celkom jedno, ako to vlastne bolo, dôležitý je teraz výsledok. A ten je jedným slovom FAMÓZNY. Veľmi mi pripomína ryžový nákyp, chuťovo tam naozaj len málokto spozná rozdiel a tento dezert zaručene dokáže presvedčiť nejedného odporcu zdravého jedla (alebo vyberavé deti :D)


Milujem maliny a tak som ich do cesta pár pridala. V kombinácii s kokosom vznikol dezert, nad ktorým sme sa s mužom rozplývali asi pol hodinu, kým sme spráskali všetko, čo sme vládali :D. 
V zásade je ale úplne jedno, čo si do cesta zamiešate. Kokos môžete pokojne nahradiť mletými mandľami alebo lieskovcami, či maliny vaším obľúbeným ovocím alebo tým, čo máte práve po ruke. Fantázii sa ani v tomto recepte medze nekladú a som hrdá, že sa s vami môžem podeliť o ďalší recept do pokladnice základných a úžasne variabilných receptov.

Na 6 - 8 porcií budeme potrebovať: 

Čas prípravy: 35 min            Čas pečenia: 45 - 50 min        Teplota pečenia: 180 °C

200 g pšena 
1 l plnotučného mlieka (najlepšie čerstvého)
1 ČL mletej škorice
50 g (2PL) trstinového cukru
50 g masla + na vymazanie
1 ČL vanilkového extraktu alebo pasty
4 vajíčka (veľkosť L)
100 g mrazených malín
150 g strúhaného kokosu
30 g bezlepkovej múky 
1 ČL kypriaceho prášku

Malinová omáčka:
200 g mrazených malín
50 g trstinového cukru
2 PL kukuričnej krupice na vysypanie zapekacej misky 


1.Pšeno namočíme do mlieka (ideálne ráno) a odložíme do chladničky na 8 - 10 hodín. Do namočeného pšena pridáme škoricu a uvaríme do mäkka - varíme asi 20 min. 
2. Do ešte horúcej pšenovej kaše vmiešame maslo a vanilku a necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Zapekaciu misu alebo misky vymastíme maslom a vysypeme kukuričnou krupicou. Rúru zapneme a rozohrejeme.
3. V miske zmiešame múku, kokos a kypriaci prášok. Do pšenovej kaše vmiešame žĺtky a 100 g mrazených malín. 
4. V druhej miske vyšľaháme bielky s cukrom do pevnej peny a stierkou po častiach zľahka vmiešame do pšenovej zmesi. Malo by nám vzniknúť hladké cesto bez hrudiek bielkovej peny. 


5. Cesto vylejeme do vymazaných a vysypaných zapekacích formičiek alebo jednej veľkej formy, vložíme do rozhorúčenej rúry a upečieme. Počas prvých 20 minút pečenia rúru neotvárame! 
6. Na malinovú omáčku zmiešame v menšom hrnci maliny a cukor a privedieme k varu.Varíme len kým sa rozpustí cukor, potom odložíme nabok.
7. Hotové soufflé (alebo nákyp) podávame najlepšie hneď - horúce poliate malinovou omáčkou. 


TIP NA PRÍPRAVU:

Pre ľahšiu prípravu si môžeme pšeno uvariť už deň vopred. Pšeno namočíme ráno do mlieka, odložíme do chladničky a poobede alebo večer uvaríme. Vychladnutú pšenovú kašu odložíme do chladničky a ďalší deň pokračujeme od bodu č.2. 

Mrazené maliny v ceste môžeme nahradiť akýmkoľvek iným ovocím či kvalitnou tmavou čokoládou nasekané na malé kúsky. 

                                                      Krásne prvojarné dníčky želám

                                                          S láskou 

                                                         Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára