Stránky

6. septembra 2016

Dnes sme pečení a varení....horúci perník na pozdvihnutie nálady


Ani si neviem predstaviť, čo viac sa hodí na upršané chladné dni ako horúci perník s korenistou omáčkou. Perníková vôňa vyvoláva vo mne pocit pohody, bezpečia a tepla, čo sa mi úzko spája s Vianocami. Aby som to ale nepreháňala, vianočné ozdoby som si dnes odpustila.  

Inšpiráciu na tento perník som našla v jednej z kuchárok Nigelly Lawson, ktorého príprava, ako sama napísala, vyzerá ako nepodarený žart, najmä v tom momente, keď na cestíčko lejeme horúcu vodu. Je pravda, že v prvom momente som tomu neverila ani ja, no keď som ho vytiahla z rúry, potešil ma fakt, že omáčku navyše k nemu už ozaj netreba pripravovať, pretože vo forme je jej viac než dosť. 

Plnotučné mlieko zvyknem niekedy vymeniť za kokosové, nielenže je perník potom aj bezlaktózový ale má aj bohatšiu chuť. Perníkové korenie si miešam doma sama, ale ak na to nemáte trpezlivosť alebo vybavenie v podobe mažiariku či mixéra, pokojne použite hotovú zmes (iba si pozorne prečítajte zloženie, niektoré môžu obsahovať pšeničný škrob). Rada ho podávam s vyšľahanou šľahačkou s kvapkou vaječného likéru, no božsky chutí aj bez toho.

Jeho príprava je priam až banálne jednoduchá, takže ju zvládne ktokoľvek a kedykoľvek, dokonca aj po ťažkom pracovnom dni. A čo viac nám treba po náročnom dni ako kúsok sladkého voňavého nebíčka? 

Na  4 porcie budeme potrebovať:

Čas prípravy: 7 min                  Čas pečenia: 30 min                Teplota pečenia:  200°C

150 g bezlepkovej múky
1 PL kakaa
2 PL jablčnej vlákniny
50 g cukru
1 ČL bezlepkového kypriaceho prášku
2 ČL perníkového korenia
2 ČL mletého zázvoru
2 PL kandizovaného zázvoru
2 PL ružovej vody
1 ČL vanilkového extraktu
125 ml  plnotučného mlieka alebo kokosového mlieka
60 ml kokosového oleja (alebo iného rastlinného)
1 vajíčko
6 PL masla alebo rastlinného masla
500 ml horúcej vody alebo rastlinného mlieka
150 g cukru


 
1. Rúru predhrejeme, vodu necháme zovrieť. V miske zmiešame múku, vlákninu, kypriaci prášok, 1 ČL zázvoru, 1 ČL perníkového korenia, nasekaný kandizovaný zázvor a 50 g cukru. 

2. Vajíčko zmiešame s kokosovým olejom, vanilkovým extraktom, 1 PL ružovej vody a plnotučným mliekom. 
3. Cesto preložíme do menšej zapekacej nádoby a pokropíme 1 PL ružovej vody. V druhej miske zmiešame 150 g cukru, zvyšný mletý zázvor a perníkové korenie a vysypeme na pripravené cesto. 



4. Celú zmes zalejeme horúcou vodou (nebojte sa, len to tam všetko vylejte), vložíme do rozohriatej rúry a upečieme.
5. Hotový perník necháme pred podávaním odstáť asi 10 min a pri naberaní dávame pozor, aby sme nabrali koláč aj s omáčkou. Podávame s vyšľahanou alebo nevyšľahanou šľahačkou a vaječným likérom.  


Verím tomu, že tento recept vyskúšate už len preto, aby ste sa presvedčili, či to naozaj tak funguje (tak to bolo v mojom prípade) ;) 

Takže zdar mágii pečenia

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára