Stránky

30. septembra 2016

Furtožrútky na slano - mozzarellovo paradajkové mafinky



Poznáte to? Je to malé a mohli by ste to vyhrýzať celý deň. Áno, presne to sú furtožrútky. Tento výraz mám od jednej svojej známej, ktorá ho s obľubou používala. A myslím, si že úplne vystihuje podstatu dnešného receptu. 

O čosi radšej ako mäkké a sladučké mafiny mám rada ich slanú verziu. Viete, také čo si vezmete so sebou na cesty do batoha, vyjedáte ich celý deň a mohli by ste pokračovať aj celý ďalší. Verím, že každý máte doma taký jeden poklad na slané či sladké mafinky, no ja by som sa dnes s vami rada podelila o recept, ktorý som mala možnosť upiecť minulý víkend s mojou maminou. Mafinky sme piekli na jednu vydarenú športovú akciu v Terchovej a mali obrovský úspech. Mnoho návštevníkov ani nepostrehlo, že boli bezlepkové! :)




Okrem toho, že chutia a voňajú úplne božsky, ich príprava je úplne nenáročná a priam magicky rýchla. V košíčkoch vyzerajú rozkošne a rozveselia akékoľvek pohostenie či párty. A ako som to zvykla robiť už na lodi, nie každý mafin musí vyzerať ako mafin, preto cesto nabudúce šupnem do formy na biskupský chlebíček a upečiem ako raňajkový chelbík. 

Na 12 veľkých alebo 24 mini mafín budeme potrebovať:

Čas prípravy: 10 min            Čas pečenia: 20 - 25 min             Teplota pečenia: 180°C

400 g bezlepkovej múky
1 1/2 ČL soli
1 prášok do pečiva (bezlepkový)
200 ml mlieka alebo kefíru 
3 strúčiky strúhaného cesnaku
2 vajíčka
200 g olivového oleja

6 väčších cherry paradajok 
200g strúhanej alebo nakrájanej mozzarelly 
2 jarné cibuľky
2 ČL sušenej bazalky
1/2 ČL mletého čierneho korenia



1. Rúru rozohrejeme. Paradajky a cibuľku očistíme a nakrájame na drobno. Vo väčšej miske zmiešame múku so soľou, práškom do pečiva, čiernym korením a sušenou bazalkou.
2. Pridáme nakrájanú zeleninu a syr a všetko dobre premiešame.


3. V druhej miske vyšľaháme mlieko, vajíčka, cesnak a olivový olej do homogénnej zmesi.
4. Mafinkový plech vystelieme papierovými košíčkami a cestom naplníme približne do troch štvrtín. 
5. Upečieme vo vyhriatej rúre a najlepšie ešte teplé podávame s cesnakovým dresingom. Mňamka! 

Vaša Peťa


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára