Stránky

10. februára 2017

Oškvarkové bochníčky s kyslou kapustou


Rada by som vám povedala, že som zaneprázdnená prípravami na nasledujúce akcie, kam budem piecť, či písaním knihy (bude to naozaj bezlepková pecka, máte sa na čo tešiť :)), no popravde väčšinu svojho času strávim v čakárni u doktorov, alebo núteným oddychovaním. Nuž darmo, aj povolanie cukrárky si vyžiadalo svoju daň. 

V mojom prípade to však nie je nič, čo by oddych a správna strava nenapravila. (Ak aj vaša práca je vaším hobby, veľmi dobre viete, aké ťažké je ovládnuť svoju vášeň k práci ;) ) Zakaždým, keď prídem od doktora, sa dušujem, že budem jesť viac ovocia, dbať na pestrejšiu stravu či konečne začnem zas plávať. Aj vy máte občas také myšlienky, keď prídete od doktora? Mňa minimálne každá návšteva lekára utvrdzuje v tom, aká dôležitá je psychická hygiena a strava. 


Nuž a tak ako som dnes prišla od doktorov, dostala som obrovskú chuť na kyslú kapustu. Možno to bolo v zápale zdravého podoktorského mega oduševnenia, alebo jednoducho len tým, že som na ňu dostala chuť. Kyslú kapustu milujem a dokážem ju jesť v zime alebo v lete, až kým zjem úplne posledné sústo domácej kapusty.

Najradšej mám kapustníky - malé batôžky, ktoré naozaj zasýtia. No dnes som dala mojím obľúbeným kapustníkom úplne nový vzhľad (jednoducho sa mi ich nechcelo plniť) a plnku som vmiešala do cesta. Výsledkom je šťavnatý nadýchaný kapustový bochník. 

Mala som obrovský problém odfotiť aspoň časť, lebo sme ich nevedeli prestať jesť :D A to myslím doslovne. Pôvodný plán, bol podávať ich k pečenému mäsu. Bohužiaľ ten plán zlyhal. Ako aj akákoľvek kontrola nad našimi ústami :D A viete čo, nehanbím sa za to. Aspoň viem, že keď tieto samožravky nabudúce pripravím na cesty, tak sa poriadne natlačíme. A to viete - s plným bruchom sa hneď spokojnejšie cestuje ;)


Na približne 20 ks kapustových bochníkov budeme potrebovať: 

Čas prípravy: 15 min               Čas pečenia: 20 - 25 min          Teplota pečenia: 180°C
                  + 45 min kysnutie

350 g bezlepkovej múky + 200 g na vymiesenie
1 PL jablčnej vlákniny
1 bal. (12g) bezlepkového kypriaceho prášku
1 ČL xantánovej gumy (v tomto prípade nemusí byť)
2 PL celej rasce
1 ČL soli
2 PL bravčovej masti (ja používam domácu)
8 PL (asi 100 g) oškvarkov
1 vajíčko (veľkosť L)
500 g kyslej kapusty nakrájanej na drobno
100 ml kapustovej šťavy 
60 ml mlieka alebo vody
1 kocka čerstvého droždia
2 PL cukru

1.  Droždie rozdrobíme do misky, mlieko zohrejeme, zmiešame s 1 PL cukru a zalejeme droždie. Rozmiešame a necháme vykysnúť (asi 5 min). 
2. V miske zmiešame 350 g múky s vlákninou, kypriacim práškom, gumou, zvyšným cukrom, rascou a soľou. V strede zmesi spravíme jamku, do ktorej pridáme vajíčko, vykysnutý kvások, kapustovú šťavu, nakrájanú kapustu, masť a oškvarky. 
3. Ručným mixérom spracujeme na cesto bez hrudiek, prikryjeme fóliou alebo vrchnákom od misky a necháme kysnúť.
4. Vykysnuté cesto poprášime zvyšnou múkou a vypracujeme na tuhšie cesto - tak, aby sa s ním dalo pracovať. Dosku na vaľkanie poprášime múkou, na ktorú preložíme vypracované cesto. Nakrájame na 20 - 24 kúskov, ktorý každý jeden vypracujeme do guľky. 
5. Hotové bochníčky vložíme do mafinkového plechu a necháme ešte asi 15 min podkysnúť. Vložíme do studenej rúry, rúru zapneme, nastavíme teplotu a upečieme. 
6. Upečené bochníčky vyberieme a na mriežke necháme vychladnúť. Môžeme podávať ako prílohu k mäsovým jedlám, ako obmenu pre obyčajné pečivo či ich môžeme jesť len tak. 



Krásne predvalentínske dníčky kamoškovia! :)

S láskou 

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára