Stránky

31. januára 2017

Famózne clafoutis



Vo víre posledných udalostí, som sa nejako pozabudla s príspevkami na mojom blogu. Avšak nadšene vám musím povedať, že aj napriek tomu, ž neviem, kde mi hlava stojí, mám z toho obrovskú radosť. Verím tomu, že veľa vecí vyjde tak, ako plánujeme a vy sa budete čoskoro tešiť spolu s nami tu na blogu :)



Dnešný dezertík, o ktorý by som sa s vami rada podelila, je opäť cudzokrajinec. Prvý krát som sa s ním stretla pred dvomi rokmi, ako inak na lodi, vo Francúzsku, odkiaľ vlastne aj pochádza. Konzistenciou mi pripomína skôr pečený puding, niečo ako cheescake ale bez chrumkavého spodku. Keďže je väčšinou aj to, čo najradšej vyjedám, dezert zmizol ako nič :D



Jeho príprava je neuveriteľne rýchla a nenáročná. Nezľaknite sa riedkeho cesta, tak to má byť, pečením zhustne a koláč bude jemný a zároveň šťavnatý. Takéto dezerty ja osobne milujem horúce, no studené sú rovnako fanstastické. Originálne clafoutis je pečené s čerešňami, no nebráňte sa vášmu najobľúbenejšiemu, či pokojne použite vaše železné zásoby zo špajze.
A už len tip ohľadne krásy: ak zatúžite po krásne žltučkom kréme, vynechajte vlákninu a škoricu :)

A už mi neostáva nič iné, len si vyložiť nohy a vychutnať si tento horúci zázrak :)

Na 1 formu (s priemerom 26 cm) budeme potrebovať:

Čas prípravy: 10 min             Čas pečenia: 35 - 40 min      Teplota pečenia: 175 °C

4 vajíčka (veľkosť L)
1/4 Čl soli
50 g trstinového cukru (pri kyslom ovocí pridajte)
125 ml plnotučného mlieka
125 ml smotany na varenie 
30 g roztopeného masla + extra na vymastenie formy
1 ČL vanilkového extraktu
1/2 ČL mletej škorice
80 g bezlepkovej múky
1 ČL jablčnej vlákniny
400 g mrazených malín



1. Rúru predhrejeme. Vajíčka vyšľaháme s cukrom do peny. Pridáme soľ, mlieko so smotanou, maslo a vanilku a dobre premiešame. 
2. Múku premiešame s vlákninou a škoricou a preosejeme do vaječnej zmesi. Pomocou mixéra vymiešame na hladké cesto bez hrudiek. 
3. Tortovú formu vystelieme papierom na pečenie a okraje formy vymažeme maslom. Maliny nasypeme na dno formy a zalejeme hotovým cestom. Opatrne vložíme do rúry a upečieme. 
4. Hotový koláč môže byť v strede jemný až trošku trasľavý, no určite nie príliš. Koláč necháme vychladnúť - v chlade 2 hodinky pre nedočkavcov a pri izbovej teplote pre trpezlivých. Podávame posypané práškovým cukrom.



TIP NA PRÍPRAVU

Tento koláč, ako mnoho z môjho repertoáru, je neuveriteľne variabilný. 1 PL múky môžete nahradiť kakaom a vznikne vám fantastický až priam návykový kakaový pudingový koláč. taktiež je vynikajúci s akýmkoľvek sezónnym ovocím, takže sa nebojte použiť hrušky, marhule, broskyne či akékoľvek bobuľky - jahody, čučoriedky či ríbezle. 


Krásne vyjedanie priatelia! :)

S láskou

Vaša Peťa

2 komentáre:

  1. Idealny pre zaneprazdene mamičky :) vyzera uzasne ako kazdy tvoj recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem krásne Kikuš 😊 a áno máš pravdu, je vhodný pre každého zaneprázdnenca a hlavne mamičky 😊

    OdpovedaťOdstrániť