Stránky

3. júla 2017

Kôprové grissini


Tento týždeň som u starkej obrala posledný mladý kôpor a ako už mám vo zvyku, leto pre mňa nie je letom, kým si nepripravím niečo kôprové. Nemraštite nošteky, kôpor je famózna a aromatická bylinka, ktorá nepatrí len do kôprového prívarku :) (ten sama doma až tak často nevarím) 

V dnešnej verzii, by som vám chcela ukázať, že kôpor a pečivo sú kamoši, ktorí si naozaj rozumejú - kôpor cestu prepožičiava akýsi maslový podmaz a vďaka chrumkaniu, sa z tejto dvojky stáva rýchlo návyková "furtožrútka" 😉 (Ja som neodolala a vyťahovala som ich po jednej z horúcej rúry už minútu pred časovačom a vyjedala 😀) Ak k tomu pripočítame fakt, že tie dlhé, tenké a chrumkavé tyčinky z kysnutého cesta pripravíte rýchlosťou blesku, tak vám na výhovorky neostáva veľa priestoru 😜 

Ak som vás však aj napriek tomu nepresvedčila, pokojne kôpor nahraďte vašou obľúbenou bylinkou alebo bylinkami (provensálska zmes korenia je tiež jedným z mojich favoritov 😊) a pre totálne letný up-grade si ich upečte na grile. 
A moje najobľúbenejšie fakty na grissinách? Okrem lepku v nich nenájdete ani vajíčko či mlieko - takto to letnejšie už hádam ani nejde 😊




Na asi 20 veľkých grissín budeme potrebovať: 


Čas prípravy: 15 min                 Čas pečenia: 15 min         Teplota pečenia: 250°C
                       + 30 min kysnutie   

250 g bezlepkovej múky
1/2 ČL xantánovej gumy
1 PL jablčnej vlákniny
12 g (1 bal.) bezlepkového kypriaceho prášku
1 ČL soli
175 ml teplej vody 
2 PL cukru 
1 kocka (42g) čerstvého droždia
30 ml jablčného octu
2 PL olivového oleja
2 hrste nasekaného čerstvého kôpru

1. Múku zmiešame s gumou, vlákninou, soľou, kypriacim práškom a 1 PL cukru, do ktorej v strede spravíme jamku.
2. V inej menšej miske zmiešame teplú vodu so zvyšným cukrom a droždím a necháme asi 5 minút kysnúť.  
3. Do múčnej zmesi pridáme do pripravenej jamky jablčný ocot, olej, nasekaný kôpor a vykysnutý kvások.
4. Pomocou ručného mixéra vymiesime hladké cesto, ktoré zakryjeme vrchnákom misky a necháme kysnúť na teplom mieste. 
5. Rúru zapneme a nastavíme požadovanú teplotu. Dosku na vaľkanie poprášime múkou, na ktorej premiesime cesto. Vyvaľkáme na obdĺžnikový plát a nakrájame na pásiky široké približne 1 cm.
6. Každý pásik vyvaľkáme do okrúhlej tyčinky alebo ho zatočíme do špirálky. Poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie a pomocou rozprašovaču postriekame vodou. Môžeme posypať soľou alebo rascou a vložíme do rozhorúčenej rúry. Upečieme. 

7. Hotové grissini necháme vychladnúť a podávame k pivu, vínu a/alebo syrom s dressingom namiesto krekrov či čipsov. 



TIP NA OBMENU

Ešte mi napadla jedna varianta, ktorá je rovnako fantastická a nenáročná ako vyššie spomínané kôprové grissini. Skúste nahradiť bylinky hrsťou ľanových alebo chia semienok či zmesou akýchkoľvek vašich obľúbených semienok. 


Fajnové letné vypekanie, kamoškovia! 😊

S láskou

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára