Stránky

5. apríla 2017

Keď lenivosť je mocný pán, no mlsnoť je silnejšia alebo rýchle raňajkové mafinky



Pôvodne som tieto mafinky robila hlavne preto, lebo naše banány na okne boli už také zrelé, že by hádam čoskoro už aj utiekli. A iný spôsob, ako ich rýchlo šupnúť do cesta mi nenapadol. 

 A pripravovala som ich dnes ráno, práve preto, aby som ich mohla nazdobiť a podeliť sa s vami o úžasný recept na maslový krém. Tak sa mi zdá, že tieto mafinky chceli byť všetko iné, len nie to, čo sa z nich napokon stalo. 


Keď poviem, že sú to tie najrýchlejšie a najjednoduchšie raňajkové mafinky, ktoré zvládnete upiecť aj ráno do práce či do školy, tak mi možno ani neuveríte. Ale či už tomu budete veriť alebo nie, ich príprava mi nezabrala ani 5 minút (rúre trvalo dlhšie kým sa rozohriala).


Hotové sú jemné, mäkkučké a také šťavnaté, že až nechápem. Cukor do nich naozaj nemusíte pridávať, ak máte také zrelé banány ako ja, tak ich osladia viac než dosť. Mne tento krát na ochutenie stačila vanilka, no ak by sa vám takto ráno chcelo experimentovať, pokojne si do cesta šmrcnite trošku ružovej vody, mletého kardamónu, škorice či tonka fazuľky. Tá vôňa počas pečenia vytiahne z postele každého spachtoša :)

Na 12 veľkých alebo 16 menších mafín budeme potrebovať:

Čas prípravy: 5 minút            Čas pečenia: 15 - 18 minút          Teplota pečenia: 180°C

4 zrelé banány
1 vajíčko (nemusí byť)
90 g olivového oleja
40 g sušeného mlieka (môže byť aj rastlinné)
200 g bezlepkovej múky 
1 PL jablčnej vlákniny
13 g (1 bal.) bezlepkového kypriaceho prášku
2 ČL vanilkového extraktu

1. Rúru zapneme a rozohrejeme. V miske si vidličkou rozpučíme banány, do ktorých vmiešame vajíčko. Pridáme olivový olej, vanilku, sušené mlieko a dobre premiešame. 
2. Misku aj s banánovou hmotou položíme na váhu a odvážime múku. Pridáme jablčnú vlákninu a kypriaci prášok a pár pohybmi premiešame, tak aby sa cesto len spojilo.
3. Mafinkovú formu vymažeme olivovým olejom a každú jamku naplníme do troch štvrtín cestom. Vložíme do rozhorúčenej rúry a upečieme. 
4. Hotové mafiny necháme chladnúť aspoň 5 minút a potom ich vyberieme z formy. Môžeme servírovať s džemom či kakaom. 




Príjemné ranné vstávanie kamoškovia! :) 

S láskou

Vaša Peťa :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára