Stránky

13. apríla 2017

Veľkonočné bezlepkové maslové sušienky s polevou z vaječného likéru


Vo víre pečenia a fotenia receptov do knihy mi ten čas ubieha priam rýchlosťou svetla a ja som sa ani nenazdala a už sú tu veľkonočné sviatky. 

Milujem Veľkú noc! No nie vďaka našim šibnutým zvykom ale vďaka našim gastronomickým tradíciám v kuchyni. Poznáte to, tie tradičné veľkonočné pokrmy, ktorých sa môžete nabažiť len teraz, cez Veľkú noc, lebo mimo veľkonočných sviatkov to už nie je ono. 

Zvykla som pripravovať veľkonočné medovníčky, no naozaj som nestihla cesto pripraviť. A tak som si u nás doma rozžiarila a navodila veľkonočnú atmosféru týmito slniečkovými maslovými sušienkami, do ktorých som použila domáci vaječný likér a pre ktoré som sa rozhodla najmä vďaka neuveriteľne rýchlej príprave.



Sušienky sú fantasické, krehučké a plné maslovej chuti. A aj keď sa to nezdá, sladké sú tak akurát a vďaka likérovej poleve neuveriteľne jemné. Ja som ich dozdobila roztopenou tmavou čokoládou, čo mi pripomenulo zdobenie medovníčkov, takže som sa s nimi rozhodne stotožnila. Ale čo sa týka zdobenia, nazdobte si ich ako sa vám bude páčiť - lentilkami, cukríkmi, čokoládovými vajíčkami či fondánovými ozdôbkami - čím viac farieb, tým lepšie. Nech je predsa tá Veľká noc veselá aj na stole! :)

Na 50 - 60 ks sušienok budeme potrebovať:

Čas prípravy: 10 min + chladenie       Čas pečenia: 10 min         Teplota pečenia: 180°C

300 g bezlepkovej múky Promix PK špeciál
150 g trstinového cukru
100 g studeného masla 
2 ČL vanilkového extraktu alebo pasty
2 vajíčka (veľkosť L)
12 g (1 bal.) bezlepkového kypriaceho prášku

Poleva: 
100 g práškového cukru
30 - 40 g vaječného likéru 
50 g tmavej čokolády

1. Rúru rozohrejeme. Múku, soľ , cukor a kypriaci prášok premiešame metličkou.
2.  Studené maslo nakrájame na kocky a zapracujeme do múky - vznikne nám akási mrveničková zmes múky. 
3. V strede múčnej zmesi vytvoríme jamku, do ktorej pridáme vajíčka spolu s vanilkou. 
4.  Zo zmesi vypracujeme  pevné cesto. Zabalíme do fólie a necháme odležať v chlade asi 30 min. 
5.  Dosku na vaľkanie si poprášime múkou a vyvaľkáme plát hrubý asi 4 mm a vykrajujeme rôzne veselé tvary. 
6.  Neupečené  sušienky kladieme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme približne 10 min. (Dĺžku pečenia upravíme podľa veľkosti sušienok, pri malých a tenkých sušienkách postačí 6 – 7 min, pri väčších pečieme až 12 – 14 min.)
7. Sušienky po upečení necháme vyhcladnúť na mriežke a  zatiaľ si pripravíme polevu. 
8. Práškový cukor zmiešame s vaječným likérom do hustejšej polevy - nemala by sa príliš roztekať, aby pekne držala na keksíkoch. Preto si množstvo likéru prispôsobte podľa jeho hustoty - riedkého pridajte menej a hustejšieho môžete pridať viac. 
9. Pomocou cukrárskeho vrecka polevu nanesieme na keksíky a necháme úplne zaschnúť. 
10. Čokoládu si roztopíme a pomocou vrecúška ozdobíme, alebo pomocou nej prilepíme na keksíky cukríky. 




Krásnu a hlavne veselú Veľkú noc plnú oddychu, jarného slniečka a vychutnávania veľkonočných dobrôt, kamoškovia moji! :)

S láskou

Vaša Peťa :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára