Stránky

18. decembra 2016

Bezlepkové linecké koláčiky


Linecké koláčiky sú jednými z tých, ktoré na vianočnom stole skrátka nesmú chýbať. Teda neviem ako u vás, ale u nás rozhodne. Tradičné, krehké a plné vanilkovej vône a chuti. Už od malička sa mi Vianoce spájali s týmito koláčikmi a vždy som sa na ne neuveriteľne tešila. Najradšej som vždy vyjedala tie s kyslým džemom, zasypané horou práškového cukru. 

Inak tomu nie je ani dnes a to som už veru trochu vyrástla. Avšak obyčajnú múku som vymenila za bezlepkovú a ako vždy, som ju obohatila o jablčnú vlákninu a cukor vymenila za trstinový. Nakoľko mám rada ich krásnu bielu farbu, biely práškový cukor na posypanie som nechcela vynechať. 



A keďže sa jedná o trvanlivé pečivo a ja rada experimentujem, napiekla som si vždy trošku z niekoľkých druhov. Fantastické sú napríklad ak do cesta pridáte 1 ČL mletého kardamónu alebo škorice a naplníte ich voňavou domácou pomarančovou marmeládou či citrónovým želé. Alebo pridajte jedno vajíčko navyše a časť múky nahraďte mletými lieskovcami či makom. Takto sa ani sa nenazdáte a budete mať hotovú celú domácu kolekciu lineckých koláčikov. :)

Na 25 - 30 ks lineckých koláčikov (už zlepených) budeme potrebovať:

Čas prípravy: 15 min            Čas pečenia: 8 - 10 min           Teplota pečenia: 180°C

150 g bezlepkovej múky + extra na vaľkanie
1 PL jablčnej vlákniny
100 g studeného masla
1 ČL vanilkového extraktu
50 g jemného trstinového cukru
1 studené vajíčko (veľkosť L)
Kôra z jedného chemicky neošetreného citróna
marmeláda na zliepanie koláčikov
práškový cukor na posypanie alebo tmavá čokoláda na dozdobenie koláčikov 

1. Rúru rozohrejeme. Múku zmiešame s cukrom, vlákninou a citrónovou kôrou. Maslo nakrájame na kocky a mixérom alebo studenými rukami zapracujeme do múky, čím vytvoríme akúsi mrveničku. 
2. V strede zmesi vytvoríme priehlbinku, do ktorej pridáme vajíčko s vanilkou. Premiešame len tak, aby sa hmota spojila a preložíme na pomúčenú dosku na vaľkanie. 


3. Cesto pár krát premiesime, ale dávame pozor, aby sme ho nemiesili príliš dlho, len aby sa spojilo. Rozvaľkáme a vykrojíme obľúbené tvary. 
4. Rozložíme na papier na pečenie a upečieme. Horúce necháme mierne vychladnúť na plechu a až potom preložíme na tácku. Naplníme obľúbenou marmeládou alebo kyslím džemom a tí z vás, ktorí sa neboja experimentovať môžu vyskúšať linecké koláčiky naplniť citrónovo - levanduľovým želé



TIP NA PRÍPRAVU

Na orieškové linecké pečivo nahraďte 50 g múky rovnakým množstvom mletých orieškov a pridajte jedno menšie vajíčko navyše. Ďalej postupujte podľa inštrukcií vyššie uvedeného receptu. 
  
Veselé vianočné vypekanie kamoškovia! :)

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára