Stránky

15. decembra 2016

Najšťavnatejšie kokosové salónky



 
Vždy deň pred štedrým dňom, sme doma postavili stromček a nachystali ozdoby. Predovšetkým tie sladké. A najviac zo všetkých som sa tešila na tie strieborne modré balíčky kokosových salóniek, ktoré sme po štedrom dni vždy potajme vyjedali skoro ráno, kým rodičia ešte spali. A samozrejme, že obaly sme nechali na stromčeku, aby nikto nič nezistil. Odkedy som sa však od rodičov odsťahovala, zvykla som si svoj stromček ozdobiť čo najviac domácky a tradične – sušeným pomarančom, škoricou, šiškami či ručne robenými mašľami z organzy. A samozrejme, že tieto salónky taktiež nesmeli chýbať.



Tento recept som vymyslela celkom náhodne, keď mi ostalo doma trochu kondenzovaného mlieka, kokosu a smotany. Z výsledku som viac než nadšená, pretože salónky sú úplným nebíčkom v papuľke. Čo ma však teší najviac, že sú to tie najšťavnatejšie a najlepšie salónky na svete, aké som kedy jedla a bez ostychu môžem povedať, že sú ešte lepšie ako tie z obchodu. 


Recept je nielenže prirodzene bezlepkový, no v prípade že si chcete pripraviť ľahšiu a bezlaktózovú verziu, je tento recept viac než len vhodný, nakoľko kokosové mlieko, ktorým to obyčajné môžete nahradiť, len  umocní lahodnú chuť kokosu. A ak by sa vám aj nepozdávali obdĺžníčky, ktoré som spravila ja, pokojne ostaňte verní guličkám. Je s nimi možno o trošku viac práce, no výledok je úplne famózny. A určite si dajte záležať na temperovaní čokolády, ako som popísala v recepte nižšie - čokoláda po stuhnutí bude krásne chrumkavá, lesklá, neubude sa príliš rýchlo roztápať a po čase vám čokoláda nesfľakatie.

A ešte posledná rada na záver, spravte si rovno dvojnásobné množstvo, lebo tieto kokosky zázračne miznú :)

Na 55 – 60 ks menších salóniek budeme potrebovať: 

Čas prípravy: 15 min             Čas tuhnutia: min 2 - 3 hodiny (najlepšie cez noc)

250 ml smotany
50 ml kokosového mlieka (alebo kokosového likéru)
250 g cukru
1 vanilkový struk
65 g masla
300 g strúhaného sušeného kokosu
mliečna čokoláda na obaľovanie (rátajte asi 300 - 400 g)

1. Smotanu s kokosovým mliekom vylejeme do hrnca a začneme zohrievať. Vanilkový struk rozkrojíme na polovicu, hranou noža vyškrabeme semienka a spolu s luskom, maslom a cukrom pridáme k smotane. 
2. Keď sa smotana začne pomaly variť, vanilkový lusk vyberieme a vmiešame kokos. Dobre premiešame a varíme asi 5 minút. 
3. Pripravíme si plech, ktorý vystelieme papierom na pečenie. Horúcu kokosovú zmes rozotrieme na plech a necháme vychladnúť.


4. Studenú hmotu vložíme do mrazničky asi na 2 hodiny, aby sa nám lepšie krájala. Nakrájané tvary poukladáme znovu na papier na pečenie a vložíme naspäť do mrazničky, kde ich necháme úplne zmraziť, najlepšie do ďalšieho dňa.
5. 300 g čokolády si roztopíme nad parou a 100 g nakrájame na drobné kúsky. Roztopenú čokoládu zložíme z pary a vmiešame nasekanú čokoládu. Miešame, až kým sa všetka čokoláda nerozpustí. Do takto vytemperovanej čokolády namáčame zmrazenú kokosku. Poukladáme na papier na pečenie, posypeme ozdôbkami alebo kokosom a necháme stuhnúť.  


TIP NA PRÍPRAVU

Na guľky necháme hmotu úplne vychladnúť pri izbovej teplote a pomocou lyžičky tvarujeme guľky, ktoré poukladáme na tácku s papierom na pečenie. Guličky úplne zmrazíme a obalíme v čokoláde. 

Na bezlaktózovú verziu nahraďte smotanu kokosovým mliekom, takže dokopy budete potrebovať 300 ml kokosového mlieka. Maslo nahraďte kokosovým tukom a kokosky môžete obaliť v kvalitnej tmavej čokoláde. 

Verím, že sa tieto kokoske budú u vás tiež tešiť takej obľube ako u nás. V prípade akýchkoľvek otázok, ma neváhajte kontaktovať, rada poradím. Ak sa vám recept páči, zdieľajte ho aj priateľom, aby si tiež mohli doma pripraviť kúsok neba :)

Vaša Peťa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára