Stránky

20. decembra 2016

Pohánkovo - kokosové mňamky


Neviem ako vy, ale ja každý rok skúšam aspoň jeden druh koláčikov z kategórie zdravé. Je o mne známe, že sa takmer nikdy nedržím receptu, dokonca niekedy ani toho svojho, a vždy tam pridám niečo navyše. Tieto pohánkové kôpky som vytvorila pred niekoľkými mesiacmi, keď som rozmýšľala, že ako by som mohla spracovať ešte pohánku, aby som ju každý deň nemusela jesť stále rovnako.  

A musím povedať, že odkedy som tieto kôpky vymyslela a upravila, robím ich vždy rovnako. Sú nielenže zdravé, bezlepkové, bezlaktózové a dokonca aj vegánske, ale hlavne chutné a voňavé. Navyše posypané cukrom vyzerajú rozkošne (ten práškový cukor tam pridávam len preto, aby niekoho neporazilo z toľkého zdravého naraz :D). 

Ak nemáte takú silnú alergiu na lepok ako ja, pokojne môžete pohánkové vločky vymeniť za bezlepkové ovsené alebo, čo ja preferujem, za pšenové vločky - tie sú až na farbu takmer na nerozoznanie od tých bezlepkových ovsených a prirodzene bezlepkové. Taktiež kokosové mlieko môžete nahradiť obyčajným, ale tú chuť, čo má kokosové mlieko, by som nemenila za nič :)


Na 35 - 40 ks budeme potrebovať: 

Čas prípravy: 15 min            Čas pečenia: 12 - 13 min            Teplota pečenia: 180°C
                                                             (v závislosti od veľkosti)
120 g pohánkových vločiek
1 ČL mletej škorice (alebo mletého kardamónu)
100 ml kokosového mlieka
70 g sušeného kokosu
100 g hnedého cukru
1 ČL vanilky alebo vanilkového extraktu
130 g kokosového tuku
45 g bezlepkovej múky
kokosové plátky na posypanie (nemusí byť)

1. Kokosové mlieko a tuk zohrejeme a zalejeme pohánkové vločky. Necháme odstáť aspoň 2 hodiny, vločky by mali vsať všetku tekutinu. 
2. Do zmesi pridáme vanilku, cukor a premiešame. Múku zmiešame so škoricou a kokosom a vmiešame do pohánkovej zmesi. 
3. Pomocou čajovej lyžičky kladieme na plech vystlaný papierom na pečenie kôpky, ktoré môžeme posypať kokosovými plátkami a upečieme v predhriatej rúre. 
4. Hotové kokosky môžeme posypať práškovým cukrom, alebo dozdobiť citrónovou polevou (práškový cukor zmiešame s lyžicou citrónovej šťavy).

TIP NA PRÍPRAVU

Pre obmenu môžeme kokos nahradiť mandľovými plátkami alebo mletými orechmi. 


Krásne predvianočné vypekanie priatelia!

Vaša Peťa :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára