Stránky

14. októbra 2016

Domáce bezlepkové marshmallows



Vždy som túžila vytvárať sladké bonbóny, cukríky a karamelky. Bavilo a aj ma stále baví vytvárať netradičné či exkluzívne koláče, dezerty či sladkosti. A odkedy mám cukrársky teplomer tak sa v príprave cukríkov neuveriteľne vyžívam. Nie je to len tým, že ich už môžem robiť, ale hlavne viem ako na to. Medzi moje najobľúbenejšie sladkosti patria, hneď po kyslých gumových cukríkoch, tieto maršmelovs. A keďže ako to už pri bezlepkovej diéte býva, nie všetko čo som mohla kedysi pred bezlepkovou érou, môžem aj teraz, hľadala som recepty a tipy ako si čo najväčšie množstvo cukríkov vyrobiť aj doma. 

Minulý rok som od svojho drahého dostala úžasný darček k nášmu výročiu - knihu o domácich bonbónoch. Tá kniha je úžasná! Je v nej napísané úplne všetko, aj to ako sa vyvarovať chybám, ako ich napraviť a recepty sú rovnako tradične netradičné ako môj repertoár. Keď som však zbadala kapitolku o maršmelovs, bolo okamžite rozhodnuté, čo spravím ako prvé.

Keď sme tento týždeň plánovali sladký bufet na našu svadbu, jednohlasne sme sa zhodli, že tieto cukríky nemôžu na svadbe chýbať. Tento týždeň som si teda spravila skúšku maršmelovs a ako zámienku som si vybrala kamarátove meniny. Mali obrovský úspech a ani som nečakala, ale všetko sme zjedli na posedenie. Nestihla som to nafotiť, tak som si spravila ďalšiu várku. Viete, kvôli foteniu. 


Našťastie mi takéto výhovorky, vždy prejdú :D

Čo však musím podotknúť, na prípravu cukríkov budete jednoznačne potrebovať teplomer. No nemusíte sa obávať, digitálny teplomer s rozsahom od - 50°C až do + 300°C zoženiete pokojne aj za 10eur (drahší by som už nekupovala). Ďalšia moja vychytávka, ktorú zbožňujem pri sladkom farbení je kurkuma. Nebojte sa jej, v cukríkoch ju nie je cítiť a vyčaruje úžasnú farbu. Navyše je úplne prírodná a zdravá. A čo viac si pri farbivách priať? 


Na približne 600 g hotových maršmelovs budeme potrebovať:

Čas prípravy: 15 min                Čas tuhnutia: cca 1 hodinu (+ dosušenie cez noc)

2 bielky izbovej teploty (vajíčka veľkosť L)
390 g cukru
115 g ryžového sirupu (nájdete v BIO obchodoch) alebo medu
235 ml vody
20 g práškovej želatíny
1/2 ČL mletej kurkumy
1/2 ČL mletej škorice
1 ČL škoricového extraktu (nemusí byť)

Na obaľovanie: 
cca 80 g kukuričného škrobu
40 g práškového cukru
1 ČL mletej kurkumy 

1. Želatínu zmiešame so 120 ml studenej vody a necháme napučať. 
2. V hrnci (najlepšie s výlevkou) zmiešame zvyšných 115 ml vody, cukor a ryžový sirup a privedieme k varu. 


3. Varíme na miernom ohni asi 10 - 15 min kým cukrový sirup dosiahne teplotu 127°C. Počas varenia cukrový sirup pravidelne meriame a dávame pozor na teplotu. 
4. Keď sirup dosiahne teplotu 118°C začneme šľahať bielky a kým cukrový sirup dosiahne výslednú teplotu, bielky vyšľaháme do tuhej peny. 
5. Hotový sirup odstavíme z ohňa a opatrne zmiešame s napučanou želatínou, kurkumou a mletou škoricou. Bielky znovu prešľaháme, rýchlosť šľahača znížime na najnižšiu a za stáleho šľahania po okraji misy prilievame horúci cukrový sirup so želatínou. 
6.  Keď je všetok sirup v mise, postupne zvýšime rýchlosť šľahania na najvyššiu a hmotu šľaháme asi 10 min do vychladnutia. Hotová maršmelová hmota by mala byť lesklá a hustá, bublinky by mali ostať v pene (mne osobne sa trochu podobá na bielkovú polevu na medovníčky).


7. Formu si vymažeme rastlinným olejom (odporúčam príliš nešetriť) a penu do nej prelejeme. Necháme pri izbovej teplote tuhnúť - schnúť asi 2 - 3 hodiny
8. Keď je hmota už pevná, respektíve nerozteká sa a dá sa krájať, nakrájame maršmelovs na malé kocky, ktoré obaľujeme v zmesi kukuričného škrobu, práškového cukru a mletej kurkumy. Poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie a necháme schnúť do ďalšieho dňa. 
9. Hotové maršmelovs preložíme do vzduchotesnej nádoby a odložíme na tmavé miesto. Pri izbovej teplote nám vydržia až 2 týždne. 



Tak a teraz sa už len stačí pustiť sa do všetkej tejto dobroty! Teším sa na vaše komenre a zdieľania a ak máte prípadné otázky ohľadne receptu, neváhajte ma kontaktovať. 

Vaša Peťa 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára