Stránky

13. januára 2017

Anízky na dva hryzy


Ako malá som zbožňovala Marína keksy. Sem tam ich vidím v obchodom aj dnes, no od kedy mám bezlepkovú diétu, tak ich už nesledujem. Ale kedysi sme mali doma vždy poriadnu zásobu týchto keksov a tak som ich mohla vyhrýzať ako olovrant, sladkosť ku čaju či môj tatino ich rád vyhrýzal ku káve.

Nemyslím si, že sa mi niekedy podarí vytvoriť nové Marína keksy. Ale ani to nechcem, pretože kopírovanie to nikdy nebola moja šálka kávy. Vymyslela som si vlastnú sušienkovú zmes, ktorá je typická len pre tieto sušienky. 


Sú jemné, krehké, maslové a voňavé - skrátke famózne. Samozrejme, že túto zmes si môžete namiešať a uschovať v koreničke, lebo verte tomu, či nie, budete ju potrebovať často ;) Sušienky sú navyše trvanlivé, takže pokojne si môžete napiecť aj dvojnásobok a dózu plnú sušienok uschovať v špajzi pre prípad návštevného prepadu :)




Na približne 28 - 30 sušienok budeme potrebovať:

Čas prípravy:  15 min          Čas pečenia: 10 min             Teplota pečenia: 180°C

150 g bezlepkovej múky
1 ČL (bezlepkového) kypriaceho prášku
50 g cukru
100 g studeného masla
1 studené vajíčko (veľkosť L)
1 PL anízu
1 ČL feniklových semienok
1/4 ČL mletého kardamónu

1. Aníz s feniklom rozdrvíme v mažiariku alebo pomelieme v mlynčeku na koreniny či kávu. Múku v mise zmiešame s cukrom, kypriacim práškom a mletými koreninami.
2. Maslo nakrájame na kocky a zapracujeme do múky pomocou ručného mixéra alebo studených rúk. Vznikne nám zmes podobná mrveničke. 
3. Ako posledné pridáme vajíčko a cesto miešame len kým sa nespojí. Dosku na vaľkanie posypeme múkou a cesto vyvaľkáme na plát hrubý približne 0,5 cm. 
4. Vykrojíme obľúbené tvary a poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie a upečieme v rozohriatej rúre. 
5. Hotové sušienky necháme mierne vychladnúť na plechu a až potom ich preložíme do dózy alebo na tácku. 


TIP NA PRÍPRAVU

Ako som už spomínala v úvode, sušienky sú veľmi trvanlivé a na suchom, chladnejšom a tmavom mieste vydržia 1 - 2 mesiace.


Krásne vypekanie priatelia a ešte krajšie vyhrýzanie a kávičkovanie :)V prípade akýchkoľvek otázok alebo dotazov ma prosím neváhajte kontaktovať, rada vám pomôžem, som tu predsa pre vás :)

S láskou

Vaša Peťa


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára